Sidor

onsdag 3 december 2014

Monicas blogg

Jag började helt nyligen blogga om mitt/vårt liv som adopterad. Jag är vuxen och har biologiska barn själv, men kom som adopterad bebis till Sverige 1972. Det visade sig att många adoptivföräldrar tycker det är intressant att höra hur jag upplever det nu som vuxen, kanske saker jag som barn/tonåring gick igenom men varken kunde eller ville sätta ord på då. 

Verkligen intressant Monica! Tack för att du delar med dig av ditt liv och dina upplevelser!

Monicas blogg

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag skriver om vardagens tankar och upplevelser, idag är ursprunget allt viktigare, främlingsfientligheten sprider sig och hur ska jag som adopterad förhålla mig till det? Mina barn blir bemötta med samma frågor som jag fick, men de saknar svaren. Jag ser mig som en klassisk svenska i en liten uppdaterad version, 2.0. välkommen att läsa min blogg.
    http:// enklassisksvenska.blogg.se

    SvaraRadera